Livestream Travel Congress

Bas Hillebrand

Talkshow strategie
Hier tijd invullen

Focus op strategie in de nieuwe werkelijkheid. Organisaties die snel kunnen schakelen en duurzaamheid hierin meenemen zijn frontrunners in de huidige maatschappij. Wat zijn de belangrijkste factoren waar de reisindustrie mee te maken krijgt in deze nieuwe realiteit? Duurzaamheid, sociaal ondernemen en economie zijn steeds meer verbonden met elkaar als het gaat om de vrijetijdseconomie. Hoe kunnen we de juiste basis leggen om de sector op een duurzaam manier te herstarten en verder te laten groeien in de toekomst?

Bas Hillebrand

hoogleraar Marketing Management en Innovatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen en hoogleraar Innovatie in toerisme aan Nyenrode Business University

Bas Hillebrand geeft les en doet onderzoek naar de combinatie van marketing en innovatie, waarbij hij vaak een ecosysteem perspectief hanteert. In het verleden heeft hij gekeken naar waarom sommige bedrijven minder innovatief zijn dan anderen, hoe bedrijven stakeholder marketing kunnen inzetten in hun innovatieprocessen en waarom klanten bepaalde innovaties wel of niet omarmen. Veel van zijn werk richt zich op zogenaamde sustainable innovations.