Op de hoogte blijven? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief

Thema: Marketing en communicatie

Marketingcommunicatie in Coronatijd
Marketing & communicatie in tijden van Corona. Terwijl het buitenlandse toerisme grotendeels op slot is, herondekt de Nederlander haar eigen land. Wat is de impact op het marketing- & communicatiebeleid in deze nieuwe werkelijkheid? Hoe anticiperen marketeers en communicatieprofessionals uit de reissector hierop? Van crisiscommunicatie tot behoud van consumentenvertrouwen. We gaan in gesprek met verschillende marketing en communicatieprofessionals uit de sector voor binnen- en buitenlands toerisme.

Wouter Blok

VP performance at GetYourGuide

Wouter z’n gezonde aversie tegen de status quo en drang te experimenteren gingen niet altijd even goed samen met zijn opleiding voor piloot. Deze eigenschappen hielpen hem onconventioneel en probleemoplossend te denken toen online nog onontgonnen was. Hij was bij drie travel scale ups betrokken; als CMO bij Easytobook.com (Deloitte Fast50 finalist, overgenomen door Travix), verantwoordelijke van het Booking.com account bij Google en nu bij GetYourGuide, Europees marktleider voor travel experiences.

Astrid Crum

Directeur bestuurder Marketing Drenthe

Astrid heeft een achtergrond in toerisme & recreatie en marketing. Zij is haar loopbaan gestart bij de VVV in Apeldoorn en is lange tijd werkzaam geweest bij Destinatie Marketing Organisatie (DMO) MarketingOost. Astrid heeft hier de functies relatiemanager, brandmanager Regio Zwolle en hoofd promotie & marketing vervuld en is  meerdere jaren lid geweest van het MT. Sinds juli 2017 is Astrid directeur bestuurder bij Marketing Drenthe.

Saskia Griep

Managing director at Better Places

Na haar studie toerisme is Saskia gaan reizen en heeft zij vervolgens een master behaald in Culturele Antropologie en een post master in Sustainable Business. Ze heeft langere tijd in Colombia en China gewoond en is jarenlang werkzaam geweest als manager touroperating en duurzaamheidscoördinator bij Sawadee Reizen. In 2016 is Saskia Better Places gestart om te laten zien dat je door duurzaam te ondernemen een succesvol bedrijf kunt neerzetten.

Petra Kok

Head of External Communications & Woordvoerder TUI Nederland

Petra is een vakvrouw uit de reisbranche met een brede expertise op het gebied van reizen. Zij heeft een achtergrond in Sales en Corporate Communicatie, met veel ervaring in crisiscommunicatie. Nu is Petra vooral bekend als woordvoerder en ‘gezicht’ van TUI Nederland.

Hans Meyer

Co Founder & Managing Director at Zoku

Hans Meyer is co-founder and managing director of Zoku, a re-invented apartment hotel concept, facilitating global living and working for the independent travelling professional. He is responsible for concept development, branding, marketing, operations and strategic partnerships.

Previously Hans is the initial creator and a former founding partner of the award-winning citizenM hotel concept. Before Zoku and citizenM, Hans worked internationally in senior corporate positions for NH Hoteles and Golden Tulip.

Isabel Mosk

Strateeg in de wereld van toerisme & destinatiemarketing, Sherpa’s Stories

Isabel is strateeg in de wereld van toerisme & destinatiemarketing. Met haar bedrijf Sherpa’s Stories helpt ze (in)nationale steden, regio’s en landen zich voor te bereiden op de toekomst en aan marketing te doen in het tijdperk waarin wij leven. Isabel wordt gezien als een vooruitstrevende denker binnen de reisindustrie. Ze spreekt op (inter)nationale congressen over haar vakgebied én passie reizen.

Tirso Tromp

Area Director at Aruba Tourism Authority

Tirso Tromp beschikt over ruim 20 jaar ervaring in de Internationale marketing alsmede in de reisbranche. Hij begon zijn carrière bij het Dutch Caribbean Travel Promotion project in Frankfurt, Duitsland, een door de EU gefinancierd project ter promotie van de zes eilanden die onderdeel uitmaken van Caribisch Nederland in Europa.

Momenteel bekleed hij de functie van Area Director Europe voor de Aruba Tourism Authority (ATA) in Den Haag. In deze functie is Tirso verantwoordelijk voor de algehele marketing en branding van Aruba als premium vakantiebestemming binnen de Europese markt. Tirso kenmerkt zich door de volgende kernwaarden: eerlijkheid, dynamisch, moedig en humorvol.

Zijn bijdrage aan het change managementtraject van de A.T.A. om van een overheidsinstantie over te gaan in een zelfstandig zelfvoorzienende organisatie, is iets waar Tirso met trots op terugkijkt. Verder beschouwt Tirso het vergroten van de markt met 25% door het uitbreiden van de vluchtverbindingen vanuit Europa naar Aruba als een absolute mijlpaal. Op dit moment ligt de focus voor Tirso hoofdzakelijk op de verdere digitalisering van het marketingproces en een duurzaam herstel van het toerisme vanuit Europa naar Aruba.