Tessa aan de Stegge: “Je kunt een hele grote positieve impact maken door er iets beter over na te denken”

Tessa aan de Stegge
11 december 2018

Tessa gelooft erin dat de balans tussen people, planet & profit steeds beter wordt. ‘’Er wordt nagedacht over wat het belang is van mensen, dieren, milieu, natuur, cultuur, reiziger, overheid en reisbemiddelaars.’’ Hoe kunnen organisaties de trend purpose travel in hun toekomstige strategie opnemen? In dit video interview blikt ze vooruit naar belangrijke trends en ontwikkelingen die centraal staan tijdens haar break-out sessie op 8 januari.

Tessa aan de Stegge over Purpose Tracel: “Je kunt een hele grote positieve impact maken door er iets beter over na te denken.”

Wie wil er een ‘overtoerist’ zijn?
Er wordt veel gereisd en veel mensen zien wat de impact van reizen is. Daarnaast worden mensen geconfronteerd met een overdaad van toeristen op veel plekken. ‘’De term overtoerisme gonst. De consument, die reiziger, gaat zich ook afvragen ‘wil ik wel een overtoerist zijn’.’’ De maatschappelijke discussie die daarover ontstaat biedt heel veel kansen zegt Tessa.

Onderzoek en marketing in relatie tot bewuster reizen
Vanuit marketing oogpunt is het belangrijk om vooral de voordelen om bewuster te gaan reizen te benadrukken voor de consument vertelt Tessa. ‘’Uit onderzoek blijkt dat tien procent van de reizigers intrinsiek gemotiveerd is om écht rekening te houden met de plek en de omgeving waar ze naartoe gaan. De grote meerderheid van de reizigers wil iets goeds doen voor de bestemming of besluit om minder te reizen, maar er moet wel een duidelijk voordeel aan vastzitten.’’ Op het moment dat door de verschillende stakeholders in de reisindustrie benadrukt wordt wat het voordeel is van bewuster reizen, zullen meer mensen daar ook toe bereid zijn.

Wil je weten hoe Tessa de kansen van Purpose Travel als onderdeel van marketingstrategie ziet? Kijk dan het hele interview!

Tessa aan de Stegge
Tessa aan de Stegge is trendwatcher, keynote spreker en strategisch adviseur. Zij gelooft dat je zelf een betekenisvolle toekomst kan vormgeven als je verandering durft te omarmen en bereid bent om vanuit een groter geheel te denken. Inspiratie voor haar missie rondom bewust reizen haalt ze uit ondernemerschap, onderzoek, filosofie en reizen. Als trendexpert is ze regelmatig op congressen en in de media te zien; van tafelgast tot interviews. Tessa is oprichter van Purpose Lab dat innovatie en bekendheid rondom bewuster reizen aanmoedigt door middel van presentaties, conceptwikkeling, campagnes, events en workshops.