Op de hoogte blijven? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief

Thema: Strategie

Focus op strategie in de nieuwe werkelijkheid
Organisaties die snel kunnen schakelen en duurzaamheid hierin meenemen zijn frontrunners in de huidige maatschappij. Wat zijn de belangrijkste factoren waar de reisindustrie mee te maken krijgt in deze nieuwe realiteit? Duurzaamheid, sociaal ondernemen en economie zijn steeds meer verbonden met elkaar als het gaat om de vrijetijdseconomie. Hoe kunnen we de juiste basis leggen om de sector op een duurzame manier te herstarten en verder te laten groeien in de toekomst?

Ap Dijksterhuis

Writer, Professor Radboud University Nijmegen

Ap Dijksterhuis is schrijver, hoogleraar, ondernemer en spreker. Hij probeert met zijn boeken, zijn bedrijven en zijn lezingen de wereld mooier te maken door menselijk geluk te bevorderen. Hij schreef onder andere Het slimme onbewuste (2007; meer dan 100.000 exemplaren verkocht), Op naar geluk (2015), en Wie (niet) reist is gek (2017) en Wegwee (2019). HP/De Tijd riep hem uit tot een van de 100 meest invloedrijke Nederlanders.

Frank Oostdam

Directeur en voorzitter ANVR

Frank Oostdam werkt sinds 2007 in de reissector. Hij is voorzitter en directeur van de ANVR. Daarnaast is hij ook lid van de executive committee van de ECTAA, de overkoepelende Europese associatie van reisbranche organisaties. Hij is tevens lid van de RVT van SGR en het Calamiteitenfonds. Tevens ook lid van de internationale board van de TUI Care Foundation en ambassadeur van MVO Nederland. Voordat hij in de reissector ging werken, was hij in meerdere sectoren actief op het gebied van retail, groothandel en merken. Frank woont in Bathmen, is getrouwd en heeft twee kinderen.

Bas Hillebrand

hoogleraar Marketing Management en Innovatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen en hoogleraar Innovatie in toerisme aan Nyenrode Business University

Bas Hillebrand geeft les en doet onderzoek naar de combinatie van marketing en innovatie, waarbij hij vaak een ecosysteem perspectief hanteert. In het verleden heeft hij gekeken naar waarom sommige bedrijven minder innovatief zijn dan anderen, hoe bedrijven stakeholder marketing kunnen inzetten in hun innovatieprocessen en waarom klanten bepaalde innovaties wel of niet omarmen. Veel van zijn werk richt zich op zogenaamde sustainable innovations.

Jennifer Wester

Directie Eigenaar WestCord Hotels

Jennifer Westers, 55 jaar en 32 jaar werkzaam in de hotellerie. Opleiding VWO, HEAO commerciele economie. Twee zoons van 25 en 27 jaar. In 1987 begonnen in Strandhotel Seeduyn op Vlieland en daarna zijn wij als WestCord gaan groeien met inmiddels 5 hotels op de Waddeneilanden, 4 in Amsterdam, 2 in Rotterdam en hotels in Delft en Leeuwarden. Nu bouwen we een hotel aan de Grote Markt in Groningen. Al jarenlang de focus op duurzaam ondernemen met als hoogtepunt ons energie neutrale Hotel Jakarta in Amsterdam.

Geert Dijks

Directeur / Managing Director HISWA-RECRON

Geert is gestart in 1991 als bedrijfsadviseur in de vrijetijdssector. Vanaf 1996 heeft hij meerdere functies vervult bij HISWA Vereniging en in 2015 als directeur. Vanaf 1 januari 2020 is hij directeur van de nieuwe fusieorganisatie HISWA-RECRON, ondernemersvereniging voor watersport en recreatie. Hij heeft diverse bestuursfunctie vervuld in stichtingen en commissies.

Jan Henne de Dijn

CEO D-RT Groep B.V. (D-reizen & VakantieExperts)

Jan Henne De Dijn (52) studeerde economie aan de Universiteit van Keulen en heeft sinds 2008 de focus op het herstructureren van bedrijven.
Hij is een vertrouwd gezicht binnen D-rt Groep. Na een loopbaan als CEO en CRO binnen diverse internationale bedrijven en als investeerder in verschillende online start-ups, trad hij in oktober 2014 in dienst bij D-rt Groep als Chief Restructuring Officer. Na een korte afwezigheid in 2019 keerde hij in april 2020 terug als CEO van D-rt Groep. Sinds december 2020 is Henne De Dijn, samen met CTO Marije Haeck, eigenaar van D-rt Groep.