Thema 2021

De nieuwe werkelijkheid

Strategie | Human Capital | Marketing & Communicatie | Sustainability

Op dit moment leven we in een nieuwe werkelijkheid. Het zijn onzekere tijden waarin organisaties gedwongen worden om keuzes te maken zonder over alle informatie te beschikken. Organisaties die snel kunnen schakelen en duurzaamheid hierin meenemen zijn frontrunners in de huidige maatschappij. Wat zijn de belangrijkste factoren die succes van mislukking onderscheiden? Hoe reis je van ‘do less harm’ naar ‘do good’? Hoe bespoedigt de reissector nu haar herstel? Wat is de impact op het marketing- & communicatiebeleid in deze nieuwe werkelijkheid? De laatste maatschappelijke trends en ontwikkelingen veranderen de werkcultuur in de reiswereld. COVID-19 vraagt in toenemende mate om meer transparantie, flexibiliteit en perspectief, maar ook organisatieverandering en verandergedrag staan al jaren op de agenda. Wat beteken dit voor de toekomst van ons werk wanneer oude patronen en routines niet meer werken?

Tijdens het Travel Congress 2021 staan de belangrijkste lessons learned naar aanleiding van de COVID-19-crisis centraal. Op donderdag 14 januari vindt er een interactief, online programma plaats met inspiratieve keynotes en talkshows, waarbij sprekers van binnen en buiten de reisbranche hun aanpak en innovatieve concepten delen op het gebied van marketing & communicatie, strategie, human capital en duurzaamheid. We bieden de gehele dag een ijzersterk programma aan, waarbij we deze vier thema’s afzonderlijk belichten.

Laten we juist nu elkaar (digitaal) ontmoeten. Luisteren, leren van en mét elkaar, inspireren en elkaar motiveren om de toekomst met vertrouwen in te gaan. Een digitaal bezoek aan het Travel Congress 2021 geeft je vertrouwen én inspiratie. We gaan gezamenlijk op zoek naar de toekomst van de sector, toerisme en reizen. Samen geven we de nieuwe werkelijkheid vorm.

Strategie
Focus op strategie in de nieuwe werkelijkheid
Organisaties die snel kunnen schakelen en duurzaamheid hierin meenemen zijn frontrunners in de huidige maatschappij. Wat zijn de belangrijkste factoren waar de reisindustrie mee te maken krijgt in deze nieuwe realiteit? Duurzaamheid, sociaal ondernemen en economie zijn steeds meer verbonden met elkaar als het gaat om de vrijetijdseconomie. Hoe kunnen we de juiste basis leggen om de sector op een duurzame manier te herstarten en verder te laten groeien in de toekomst?

Human Capital
Omdenken en anders werken
De laatste maatschappelijke trends en ontwikkelingen veranderen de werkcultuur in de reiswereld. COVID-19 vraagt in toenemende mate om meer transparantie, flexibiliteit en perspectief maar ook organisatieverandering en verandergedrag staan al jaren op de agenda. Wat betekent dit voor de toekomst van ons werk wanneer oude patronen en routines niet meer werken? Welke skills blijven relevant? Hoe kunnen organisaties zich aanpassen aan de nieuwe norm van werk en wat betekent dit voor de professionele ontwikkeling van werknemers? Hoe kun je
omdenken en anders werken? Van onzekerheid naar vertrouwen in de toekomst.

Marketing & Communicatie
Marketingcommunicatie in Coronatijd
Marketing & communicatie in tijden van Corona. Terwijl het buitenlandse toerisme grotendeels op slot is, herondekt de Nederlander haar eigen land. Wat is de impact op het marketing- & communicatiebeleid in deze nieuwe werkelijkheid? Hoe anticiperen marketeers en communicatieprofessionals uit de reissector hierop? Van crisiscommunicatie tot behoud van consumentenvertrouwen. We gaan in gesprek met verschillende marketing en communicatieprofessionals uit de sector voor binnen- en buitenlands toerisme.

Sustainability
De maatschappelijke waarde van toerisme
Op weg naar een herstel van de toerismesector is het juist nu van belang duidelijk te maken wat de maatschappelijke waarde van toerisme is. In een transitie waarin de verwachting is dat duurzaamheid het nieuwe normaal gaat worden is het van belang als sector en spelers ook je maatschappelijke waarden te vergroten. Hoe doe je dat en welke barrières en potentiële oplossingen zijn er voor het integreren en normaliseren van duurzaam ondernemen én het
vergroten van maatschappelijke waarde? Kortom, hoe reis je van ‘do less harm’ naar ‘do good’.