Op de hoogte blijven? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief

Thema 2022

Let’s rebuild

Hoe “herbouwen” we het landschap van de reissector en winnen we het vertrouwen van de consument terug?

 

 

 

 

 

 

 

 

We zijn er klaar voor om weer te mogen starten, maar hoe kunnen we het vertrouwen voor de consument terugwinnen en welke strategieën zetten wij daarvoor in? Hoe gaan zowel reisorganisaties als bestemmingen ermee om als we ineens van 0 naar 100 moeten? Vallen we direct terug in de oude gewoontes en is massatoerisme snel weer een feit, of is dit het moment om het verschil te maken en hebben wij van deze uitdagende periode juist geleerd dat het anders moet. Wat is de waarde van toerisme en wat levert het de bewoners de bezoekers en bedrijven op?

2022 wordt het jaar van de herstart. Reizen moet duurzamer! Om dit te kunnen realiseren moet er verder geïnvesteerd worden in people, planet en profit. Purpose gedreven organisaties, nieuwe business modellen, investeren in human capital, disruptieve technologieën, het zijn dé onderwerpen waar wij het de afgelopen jaren continu over hebben. Maar hoe maken wij als reissector nu echt het verschil, niet alleen voor onszelf, maar juist voor de volgende generaties.

De aard van de toeristische sector is complex; het heeft impact op het klimaat, maar het heeft ook de potentie om positieve veranderingen te beïnvloeden. Commitment van alle organisaties in het toeristisch speelveld is een essentiële factor in het samenwerken aan de heropbouw van het toerisme. Het is nodig voor het ontwikkelen van een wendbare en toekomstbestendige sector, zowel op de korte als op de lange termijn.

Hoe ziet de branche er over 10 jaar uit? Dat weet haast niemand. Maar wij weten wel dat we ondanks alles ook moeten blijven dromen, positief zijn, geïnspireerd blijven raken en blijven geloven in onze sector die een positieve impact heeft op de maatschappij en zoveel mensen gelukkig maakt.