Op de hoogte blijven? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief

Thema pagina

De maatschappelijke waarde van toerisme
Op weg naar een herstel van de toerismesector is het juist nu van belang duidelijk te maken wat de maatschappelijke waarde van toerisme is. In een transitie waarin de verwachting is dat duurzaamheid het nieuwe normaal gaat worden is het van belang als sector en spelers ook je maatschappelijke waarden te vergroten. Hoe doe je dat en welke barrières en potentiële oplossingen zijn er voor het integreren en normaliseren van duurzaam ondernemen én het vergroten van maatschappelijke waarde? Kortom, hoe reis je van ‘do less harm’ naar ‘do good’.

 

Gerben Hardeman

Gerben Hardeman heeft meer dan 13 jaar ervaring in de reisindustrie (B2B en B2C) waarvan de laatste 9 jaar bij ANVR – Organisatie voor ondernemers in reizen. Hij is zich eerst gaan richten op verantwoord toerisme en zo werkt hij in (inter)nationaal verband aan het verankeren en versnellen van duurzaamheid bij reisondernemingen en in de keten. Vanaf 2018 is hij ook verantwoordelijk voor Travel Tomorrow waarmee ANVR werkt aan innovatie en de toekomstbestendigheid van de reissector. Hieronder vallen Travel Technology, Customer Experience & Sustainability.

 

Hubert Nijmeijer

Founder / CEO Hi,hi Guide

Tijdens de studie bedrijfseconomie is Hubert een onderneming gestart, waarbij hij vakantiewoningen verkocht in o.a. Spanje, Bulgarije en Frankrijk. Hubert heeft veel gereisd en is tijdens het reizen geïnspireerd om locals en reizigers samen te brengen. Prive gidsen gaven hem het gevoel dat hij al iemand in een stad kende en op bezoek ging. Hubert gunde iedereen de kans dit gevoel te ervaren en stelde een privé gids beschikbaar voor de massa.

Joris van Zoelen

Co-Founder, Managing Partner, Identiteitsstrateeg - Synergie

Joris van Zoelen is geboren in een ondernemersgezin en vatte op zijn 15e al het idee op een bedrijf te beginnen. Hij bouwde samen met het team een unieke coöperatie, zonder winstoogmerk en zonder aandeelhouders.

Joris van Zoelen werkt 25 jaar aan organisaties met een positieve maatschappelijke impact. en helpt bij het vinden van purpose, organisatieverandering en marktimpact. Hij bracht eind 2020 de 10e editie uit van het Trendrapport Business for Good.

Daarnaast is hij man van Hester, vader van Jasmijn en Felix. en doordrongen van het besef dat er urgente vraagstukken zijn die de wereld van Jasmijn & Felix gaan raken. Daarom is Joris gedreven om elke organisatie te helpen in de transitie naar high impactorganisaties.

Is Master Spinter (Track & Field), 3e van Nederland op 200 meter indoor (45+), Nederlands kampioen op de 4 x 100 estafette outdoor en Nationaal Recordhouder op de 4 x 200 estafette indoor.

Melvin Mak

Monique van Agthoven

Marius Appelman

Marjon Kapers